Gedragscode OSB

Zelfverklaring verantwoordelijk marktgedrag



Hierbij verklaart DROS schoonmaakdiensten de code verantwoordelijk marktgedrag in de schoonmaak en glazenwasserbranche in de organisatie toe te passen. Om de doelstelling van de code te realiseren zijn de volgende afspraken gemaakt en vastgelegd;

Opdrachtgevers

Onze opdrachtgevers zijn mede verantwoordelijk voor de kwaliteit en de condities waar onder het werk wordt verricht. Opdrachtgevers worden tijdens het offerte traject en tevens in het contract zorgvuldig op de hoogte gesteld over de inhoud van de code, welke is terug te lezen op de website van DROS schoonmaakdiensten en zij tekenen ervoor om zich te committeren met deze regels. Verwijzing hiervan staat ook in de voorwaarden van DROS, die tevens zijn terug te vinden op de website.

Duurzaam

DROS streeft naar het opbouwen van duurzame relaties met haar opdrachtgevers, leveranciers en medewerkers met daarbij een centrale rol voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Deze ziens- en denkwijze is volledig opgenomen in het beleid van DROS. In dit beleid is onder andere opgenomen:

Opdrachtgever

Opdrachtgevers staat te allen tijde centraal.
DROS denkt met haar opdrachtgevers mee om hun eigen MVO-doelstellingen te bereiken.
Er wordt gekeken of een opdrachtgever ook iets kan betekenen voor DROS qua dienstverlening.
Er worden jaarlijks CRM gesprekken gevoerd met de opdrachtgevers.
Door het implementeren van hospitality in de dienstverlening zorgt DROS er voor dat er een gastvrije omgeving ontstaat voor haar opdrachtgevers.
 

Leveranciers

Leveranciers worden jaarlijks beoordeeld waarbij ook hun MVO beleid wordt meegenomen.
Voor de schoonmaakwerkzaamheden worden enkel milieuvriendelijke producten aangeschaft.
 

Medewerkers

DROS wil medewerkers aan zich binden die professioneel (vakmatig) en betrokken zijn met het bedrijf en affiniteit hebben met de branche en zich kunnen vinden in de MVO gedachten.
Er is een zeer uitgebreid opleidingsbeleid, per functie, opgesteld door DROS zodat medewerkers zich goed kunnen ontwikkelen en een functie zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. Meer dan 95% van de medewerkers zijn opgeleid.
Alle medewerkers van DROS krijgen persoonlijke aandacht bij de uitvoering van hun werkzaamheden doormiddel van begeleiding van gediplomeerde collega’s/leidinggevenden.
Er worden jaarlijks POP gesprekken gevoerd met alle medewerkers ter stimulans van de duurzame inzetbaarheid.

Er wordt door DROS persoonlijke aandacht besteed aan verjaardagen, geboorte, jubilarissen en andere feestelijkheden, maar zeker ook aan medewerkers die uitgevallen zijn wegens ziekte.

DROS Schoonmaakdiensten en haar opdrachtgevers richten zich op de belangen van de medewerkers op navolging van de geldende wet- en regelgeving , CAO en de gedragscode van de OSB.


Sociaal

DROS geeft al jarenlang minder kansrijke mensen een kans om toe te treden op de arbeidsmarkt en zich daar verder te ontwikkelen. Een hechte samenwerking met Lucrato is daar een goed en concreet voorbeeld van. Inmiddels heeft DROS een groot aantal medewerkers uit deze doelgroep een werkplek aangeboden. DROS staat hierdoor op de hoogste trede van de PSO ladder en heeft als doelstelling om op deze trede te blijven.

DROS is een erkend leerbedrijf en heeft als doelstelling om de kennis te bevorderen en het vakmanschap te behouden. Jaarlijks zijn er stagiaires werkzaam bij DROS om hen kennis te laten maken met het werk waar zij zich voor trachten op te leiden.


Certificeringen

DROS wil een betrouwbare partner zijn voor haar opdrachtgevers en beschikt daardoor over de volgende certificeringen:

VCA*
ISO 9001
ISO 14001

De KAM-coördinator van DROS bewaakt de kwaliteit, arbeidsomstandigheden en de zorg voor het milieu. 
 

Als een vanzelfsprekendheid conformeert DROS zich aan de CAO die de branche heeft uitgebracht en wordt de essentie van het naleven van de code met onze klanten en leveranciers in persoonlijk contact benadrukt.

 

Ronald Dros
directeur