Bredenoord

‘Flexibiliteit en kwaliteit zijn kernwaarden bij DROS’

De firma Bredenoord in Apeldoorn bestaat al ruim 85 jaar. De leverancier van aggregaten en andere mobiele (hybride) stroomvoorzieningen bevindt zich sinds jaar en dag aan de Zutphensestraat. Vanaf 2019 is op die plek een nieuw, extra kantorencomplex verrezen. DROS Schoonmaakdiensten was de jaren daarvoor ook al bij Bredenoord aan het werk, maar na de komst van deze nieuwbouw werden de uren uitgebreid. Jeroen Manuels, facilitair coördinator bij Bredenoord: “Flexibiliteit en kwaliteit zijn kernwaarden bij de vriendelijke medewerkers van DROS.”

Jeroen, die ook begeleider van de nieuwbouw was, heeft sinds de oplevering ook de contacten met de diverse facilitaire bedrijven. “Mijn streven is om al die bedrijven uit de regio rondom Apeldoorn te halen. De ervaring met DROS Schoonmaakdiensten is zeer goed. Het is een groot bedrijf. Dat maakt dat je snel kunt schakelen als er bijvoorbeeld ineens meer schoonmaakuren gewenst zijn.”

Hoe de schoonmaak bij Bredenoord geregeld is? Het Apeldoornse bedrijf heeft een drietal eigen interieurverzorgsters in dienst. “Zij zijn voornamelijk overdag aan het werk.” Maar daarnaast maakt Bredenoord dagelijks gebruik van de diensten van diverse DROS-medewerkers. Ze maken de toiletten en de kantine schoon, vullen de koffieautomaten, halen een stofzuiger door de kantoorruimtes, stoffen bureaus netjes af en legen prullenbakken. “DROS verzorgt in de panden de Kar en het Woudhuis de avondschoonmaak (gehele interieur). In het Woudhuis is DROS ook overdag aanwezig voor toiletrondes et cetera.”

Eén van de medewerkers mag overigens best wel even met naam en toenaam genoemd worden, vindt Jeroen. “Dat is Bertine. Ze werkt hier iedere dag van 10.30 tot 14.00 uur. Ook al heeft ze een ander logo op haar werkkleding, ze wordt door iedereen hier beschouwd als één van het team Bredenoord. Bertine is heel vriendelijk en ze werkt ook nog eens erg hard.”

Over het schoonmaakresultaat heeft Jeroen sowieso geen klagen. Wie er ook komt van DROS. “Ik vind dat alle medewerkers erg goed werk afleveren. Ze zijn professioneel en leveren een geweldige kwaliteit. Ik heb daar nooit klachten over gehad.”

Na de komst van het nieuwe Bredenoord-kantoorpand, werd het oude, al bestaande pand  gerenoveerd. “Het zijn allemaal extra werkzaamheden en kantoorruimtes die er voor zorgen dat het aantal schoonmaakuren meer moet worden.” Sommige schoonmakers komen op de fiets naar Bredenoord toe, weet Jeroen. “Ze werken hier van 17.30 tot 19.30 uur. Onze locatie ligt best wel buiten het centrum. Dat is toch iets anders dan een locatie dichtbij in het centrum. Omdat ze soms wel twintig minuten tot een half uur kwijt zijn om hier te komen, denken wij graag mee om ze in de toekomst misschien ook bewust een wat langere dienst aan te bieden. Dan loont het zich nog meer om hier naartoe te fietsen. Dat maakt ongetwijfeld dat iedereen hier met nog meer plezier werkt.”

Zijn er wellicht ook nog verbeterpuntjes te benoemen voor DROS Schoonmaakdiensten? Jeroen denkt na. “Als ik iets zou moeten noemen dat is dat misschien de telefonische bereikbaarheid. Het komt af en toe wel eens voor dat iemand van DROS me niet terugbelt, als ik om een terugbelnotitie heb gevraagd. Dat heeft er ongetwijfeld mee te maken dat men het erg druk heeft. Dat snap ik zeker. Ik weet echter dat met bij DROS Schoonmaakdiensten ook altijd streeft naar beter. Ze gaan zeker stappen zetten als er nog wat sneller en accurater gereageerd wordt. Altijd gaan voor perfectie: dat wordt zeer gewaardeerd door klanten. Zeker ook door Bredenoord.”