KNHS

'DROS reageert altijd alert op onze vragen'

“Zijn we hier in het Heilige der Heiligen van de Paardensport?” Manager Caroline Webeling lacht om de vraag en knikt. “Zo zou je het kunnen stellen, ja. Wij noemen het zelf ook wel eens het grootste clubhuis van Nederland.” De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) in Ermelo mag namelijk voor duizenden Nederlandse paardenliefhebbers de sportbond genoemd worden. Caroline en haar collega Eva de Weert vertellen erover en melden While en passant ook het grote belang van een partij als DROS Schoonmaakdiensten.

De KNHS is de Nederlandse paardensportbond die de paardensport voor al haar duizenden leden organiseert. daarbij zijn het paardenwelzijn, veiligheid en de integriteit van de sport de belangrijkste uitgangspunten, aldus Eva. “We zijn al jaren een hele dynamische en brede sportbond. We houden ons bezig met alle vormen van paardensport. Wij geloven dat de verbinding tussen ruiter en paard tot wederzijds geluk leidt. Mits de liefde voor het dier centraal staat, natuurlijk.”

KNHS: 100 jaar
Op het prachtige terrein in Ermelo staan ​​verschillende gebouwen. Zo zijn er enkele rijhallen en is er een brasserie die sinds corona op gezette geopende tijden is. Bijvoorbeeld tijdens educatieve evenementen, een beurs of tijdens jaarlijkse kampioenschappen. De oranje-witte banieren aan weerszijden van het kantoorpand en bij de entree van het terrein zijn aangepast aan het 100-jarig bestaan ​​van de sportbond. Er staat sinds kort een sierlijke '100' op te lezen.

Hybride werken
Bij de KNHS werken tegenwoordig zo'n 80 personen in vaste dienst. “Met parttimers en stagiaires komen we op zo'n honderd leden”, vertelt Eva. Sinds corona zijn de hybride hybride gaan werken. Caroline: “Dat betekent dat het aantal bureaus gehalveerd is en bijna alle medewerkers ook één of twee dagen vanuit huis kunnen werken. Voor werkzaamheden zoals ledenadministratie, wedstrijdadministratie, marketing, financiën of klantcontact hoef je ook niet meer dagelijks op kantoor te zijn.”
De kantoorruimtes, vergaderzalen en toiletten op de drie verdiepingen van het kantoorcomplex worden sinds een jaar of drie door DROS Schoonmaakdiensten bijgehouden. Caroline: “We hadden eerst zelf enkele schoenmakers in dienst. uiteindelijk is besloten om deze facilitaire diensten te gaan neerleggen bij een andere partij. Wij zijn zeer tevreden. Ze werken kundig, ze delen hun tijd goed in, ze reageren hierop.”

Schoonmaaklogboek
Drie dagen in de week zijn er van 6.00 tot 8.15 uur twee schoonmaaksters van DROS Schoonmaakdiensten bij de KNHS aan het werk. Eva: “Voor dat moment is bewust gekozen. Dan zijn er nog bijna geen medewerkers van ons aanwezig. We werken met een handig schoonmaaklogboek waarin alles is opgeschreven en bijgehouden. We zien dat de medewerkers van DROS alert spelen op onze eventuele aanvullende vragen of opmerkingen. De collega's van DROS Schoonmaakdiensten zijn prettig in de omgang en lossen elke uitdaging heel erg snel op.” Caroline legde dat uit aan de hand van een recent voorbeeld. “Er lopen hier paarden, we zitten midden in de natuur. In het najaar hebben we voor het laatst van clustervliegen. Dat is helaas niet anders, daar moeten we mee leren leven. Het is dan goed om te zien dat de interieurverzorgers van DROS in die periode zelfs wat vaker met een handstofzuiger en een sopje door onze vensterbanken gaan om ervoor te zorgen dat alles weer mooi schoon is. Kort en goed: DROS denkt mee.”