Media Markt

Peter van den Maagdenberg, Media Markt, Apeldoorn

“Passie, verantwoordelijkheid en vrijheid. Dat zijn de kernwoorden die horen bij Media Markt-medewerkers. Ik zie dat Ronald Dros op eenzelfde wijze over het personeel van zijn schoonmaakbedrijf denkt: pak je verantwoordelijkheid en doe dat met passie. Dan is de uiteindelijke vrijheid binnen je werk groot. Bij Media Markt vinden we het belangrijk dat onze klanten blij zijn én blij blijven. DROS vindt dat ook.”

“Iedereen weet natuurlijk wat Media Markt voor een winkel is; we zijn de nummer één winkelketen voor consumentenelektronica. Al is het tegelijkertijd ook zo dat de verschillende filialen toch een andere aanpak hanteren. Zo kan het maar zo zijn dat wij in Apeldoorn andere besluiten nemen dan onze collega’s van vestigingen in de buurt. Dat moet ook, vind ik. We willen natuurlijk allemaal dat de elektronica bij een Media Markt gekocht worden. Maar daarnaast is er onderling een gezonde strijd gaande om die klanten naar je eigen filiaal te krijgen.”

“Daar doen we in Apeldoorn veel voor. Wij willen beleving in en om de winkel creëren en dat ‘aftoppen’ met vriendelijke medewerkers die een kundig advies geven. Dan komt men vanzelf. Dat begon al bij de officiële opening van deze vestiging. We hebben het marketingbudget op een andere manier ingezet en er zelf ook extra tijd en geld ingestoken. Vuurwerk, lasershow, artiesten, het zette ons op de kaart. Men kent de Media Markt, maar inmiddels heeft de Media Markt in Apeldoorn ook een gezicht gekregen.”

“Ook daarna hebben vele dingen georganiseerd op het terrein voor onze winkel. Optredens en signeersessies, het Oktoberfest, de afsluiting van de zomervakantie met een 5 uur durende live-uitzending van Radio NL met een keur van artiesten, men komt tegenwoordig niet alleen maar voor de winkels naar De Voorwaarts. Wij als Media Markt willen dit Apeldoornse winkelgebied op de kaart zetten. Mogelijk komt er aan het eind van het jaar zelfs een Winterland op het parkeerterrein voor onze winkel.”

“Natuurlijk gaat het niet alleen om feestjes, maar ook om deskundigheid. We beschikken over een hoog kennisniveau als het gaat om de recente technieken, maar ook om regelgeving en normeringen. Dit maakt onszelf én onze klanten zeer veeleisend. Daarnaast vindt men het binnen ons bedrijf prettig dat de lijntjes zeer kort zijn.”

“Korte lijntjes en hoge eisen over het kennisniveau. Zo denkt men over ons, zo denken wij dus ook over de partners die werk voor ons doen. Neem DROS schoonmaakdiensten dan maar als concreet voorbeeld. Wanneer we eens in de zoveel tijd de vloerbedekking willen reinigen of door omstandigheden snel iets schoon willen laten maken, dan leidt één telefoontje al tot een concrete afspraak. Sinds we in Apeldoorn zitten, werkt DROS al naar volle tevredenheid voor ons. We zijn erg blij met het Apeldoornse schoonmaakbedrijf. Ik heb hen zelfs geïntroduceerd bij de Media Markt in Deventer.”