Owens Corning

Tanju Aksu, Owens Corning, Apeldoorn

“Iedere werkdag is hier één medewerker van DROS schoonmaakdiensten aan het werk. Ans doet haar werkzaamheden perfect. Wij zijn enorm blij met haar; ze ontzorgt ons volledig als het om interieurverzorging gaat.”

“Owens Corning is een toonaangevende, wereldwijde producent van duurzame bouwmaterialen. Wereldwijd zijn er meer dan 100 Owens Corning-vestigingen (fabrieken of glasovens). In Apeldoorn werken we met zo’n 150 medewerkers aan de hightech productie van non woven glasvlies. Je komt de producten van Owens Corning dagelijks tegen, vaak zonder dat je het merkt. Ze worden gebruikt in onder andere vloerbedekking, gipsplaten en plafondplaten, maar bijvoorbeeld ook in vliegtuigen en auto’s.”

“Owens Corning Apeldoorn koopt zijn goederen en diensten veelal in op de nationale en internationale markten, maar we geven ook veel aandacht aan lokaal inkopen. We vinden dat alle grote bedrijven, daar waar mogelijk, aandacht moeten besteden aan lokaal inkopen. Dit om zo de economie en werkgelegenheid in eigen regio gezond te houden. In het verleden hebben we gewerkt met diverse grote aanbieders op het gebied van interieurverzorging. Dit was niet altijd een succes. We waren namelijk op zoek naar service op maat. Zo’n 10 jaar geleden kwamen we in contact met DROS schoonmaakdiensten. Het is een bedrijf waar we naar volle tevredenheid mee samenwerken.”

“DROS schoonmaakdiensten is al jaren een zeer betrouwbare relatie. Dat moet ook wel, want wanneer er slecht schoongemaakt wordt, dan gaat het personeel klagen. Niemand wil immers in een onhygiënische omgeving werken. Wij zijn sinds enkele jaren erg actief op gebied van 5S (een gestructureerde aanpak binnen Lean Management om te komen tot een optimale werkplek) in onze productie- en kantoorruimtes. Daarin heeft DROS ook een belangrijk aandeel.”

“Welke werkzaamheden DROS voor ons doet? Ans houdt zich volledig bezig met schoonmaakwerkzaamheden in de kantoren en het schoon houden van toiletten en kantines. Periodieke extra werkzaamheden zoals de beglazing en het reinigen van de vloeren worden extra door ons ingekocht bij DROS. De vloeren zijn eens per twee weken aan de beurt. Voor de ramen hoeven we maar te bellen of men komt bij ons langs. Als het buitenterrein netjes gemaakt moet worden, als de reclameborden en de gevels gereinigd moeten worden, dan is één belletje genoeg. Dat is wel zo handig wanneer we bijvoorbeeld onverwachtse internationale gasten hebben. DROS is kortom een laagdrempelige, zeer toegankelijke organisatie. Dat werkt zeer prettig.”